Ukategorisert

Resultater UllernCupen 08.09.2020

26 båter stilte til start denne Tirsdagen i fint vær og vekslende vindforhold. Nils Parnemann vant seilasen i H-båt “Nipa”. Marius Andersen vant den raskeste klassen i Farr 30 “Pakalolo II”

Det er nå gjennomført 12 av 14 seilaser. Det er de 8 beste seilasene for hver båt som er tellende i sammendraget. Når to seilaser gjenstår, viser sammendraget av de 8 beste seilasene for hver båt at Petter Frode Amland (Elan 37) leder foran Andreas Abilgaard (Elan 310) og Nils Parnemann (H-båt). Disse ligger ganske jevn, mens det er et stykke ned til fjerde plass. Se vedlagte regneark. Les videre

UllernCupen 2020 starter 5. Mai

Norges Idrettsforbund har utarbeidet generelle koronavettregler i samarbeid med Helsedirektoratet. Norges Seilforbund har utarbeidet idrettsspesifike koronavettregler for seiling. Styret har bestemt at UllernCupen kan gjennomføres som treningsseilaser innenfor disse reglene. Det skal være 0-smitte. I praksis betyr det at hele mannskapet inkl. skipper må være fra samme husstand/bo sammen, evt. seile singelhanded, og at mannskap fra forskjellige båter må holde 2 meter avstand. Brudd på disse reglene kan medføre diskvalifikasjon. Det blir ingen samlinger. Les videre