UllernCupen 2020 starter 5. Mai

Norges Idrettsforbund har utarbeidet generelle koronavettregler i samarbeid med Helsedirektoratet. Norges Seilforbund har utarbeidet idrettsspesifike koronavettregler for seiling. Styret har bestemt at UllernCupen kan gjennomføres som treningsseilaser innenfor disse reglene. Det skal være 0-smitte. I praksis betyr det at hele mannskapet inkl. skipper må være fra samme husstand/bo sammen, evt. seile singelhanded, og at mannskap fra forskjellige båter må holde 2 meter avstand. Brudd på disse reglene kan medføre diskvalifikasjon. Det blir ingen samlinger.

UllernCupen 2020 seiles hver Tirsdag i periodene 5. mai – 16. juni og 11. august – 22. september, totalt 14 seilaser. Nytt av året er også at vi flytter delingspunktet mellom små og store båter til NorRating 0,98. Bakgrunnen er at det i fjor var dobbelt så mange båter i storbåtklassen som i småbåtklassen.

Husk å kjøpe nytt målebrev før påmelding siden det ofte er endringer i måletallet fra år til år. Har du ikke målt båten din, kan du bruke forenklet måling, eller du kan bruke målebrev for båten av samme type med høyeste rating ToT du finner blant NorRatings gyldige målebrev. Finnes ingen båter her, kan du bruke ORCs målebrev med laveste rating GPH. Bruk måletallene for Coastel/Long distance og Non Spin OSN.

Påmelding gjør du her.