Velkommen til høstsesongen i UllernCupen

Det nærmer seg oppstart av høstsesongen for UllernCupen. Vi håper alle har hatt en fin sommer og nå er klare for høstens regattaseiling i Lysakerfjorden, som starter allerede tirsdag den 11. august.

Styret i USF ønsker velkommen til andre del av UllernCupen 2020 til alle som deltok i våres og til andre nysgjerrige og nye regattaseilere allerede tirsdag 11. august. Vi seiler fortsatt etter “koronaregler”, dvs. mannskaps på maks 3, eller som bor sammen. De gjeldende reglene skal vurderes av NSF på nytt den 20. august og vi vil oppdatere seilerne raskt dersom det blir en endring i reglene.

Nils Parnemann leder UllernCupen etter 7 seilaser. Men dersom vi regner de fire beste resultatene for hver båt, er stillingen etter halvgått serie i UllernCupen  at i storbåtklassen har Amland i Elan 37 tatt en klar ledelse, men må fortsette å seile bra for å holde unna ett tett felt like bak. I småbåtklassen har Abilgaard i Elan 310 tatt en tilsvarende klar ledelse, men i denne klassen er konkurransen spesiell sterk i år, så her vil gjelder det å seile godt hver tirsdag fremover! Overall er det Abilgaard som leder klart (etter strykninger), mens det skiller bare 0,04 poeng mellom Amland, Christensen og Parnemann på de neste plassene. Se Foreløpige resultater våren 2020 (Excel). Vi ser frem til en spennende og jevn siste halvdel av Ullerncuppen med god deltagelse og gode seilprestasjoner!

Ny utlagt bøyeVi gjør oppmerksom på at toppmerket vårt er flyttet noe siden siste regatta før sommeren. Det er nå lagt ut en ny hvit og større bøye (merket USF), som ligger ca 100 meter rett nord for sementfyret på Rolfslflu, se vedlagt bilde.

Vennlig seiler-hilsen fra Styret i Ullern Seilforening

Joachim Lyng-Olsen, leder