Bruk RaceQs i UllernCupen

raceQs UllernCupeen 2014-06-17USF oppfordrer alle som seiler UllernCupen å bruke RaceQs appen. Husk Start tracking 10 min. før start (kan forhåndsinnstilles). Jo fler som bruker den, jo større blir nytten. For de som ikke har brukt det før: RaceQs er en app for smartmobil og nettbrett som tar opp sporet ditt fra mobilens GPS og sender til et nettsted RaceQs.com hvor hele regattaen med alle båtene som har brukt RaceQs,  kan spilles av som tredimensjonal animasjon. RaceQs er høyteknologi utviklet av IT-eksperter i Silicon Valley som seiler i San Francisco bay. Det er gratis, reklamefinansiert.

Se UllernCupen på  raceQs  nettside for UllernCupen. Klikk på pilen til venstre i bildet og du får opp et panel hvor du bl. a. kan velge hvilke båter du vil sammenligne og analysere seilasen. RaceQs bruker Google Earth plugin som du må installere på din PC. Er det installert og du likevel får beskjed om å installere det, må kanskje NPAPI aktiveres. Følg instruksjonene på skjermen nøye.

Installer appen fra App Store (iPhone) eller Play butikk, opprett bruker og legg in båtnavn. Som båtnavn bør du bruke båttype og navn, f. eks. Bavaria 32 Ulfsby, da er det lettere for konkurrentene å se hvilken båt det er. Se nærmere instruksjoner under UllernCupen – RaceQs 3D animasjon. Prøv det ut på forhånd. Start tracking og gå en tur rundt kvartalet. Når du kommer tilbake logger du deg på RaceQs.com hvor du kan se animasjon av “seilasen” din.

Har du problemer, legg igjen en kommentar nedenfor, så skal vi forsøke å hjelpe.