Karenslyst båtopplag truet igjen

Karenslyst båtopplagOslo idrettskrets inviterte idrettslagene med interesser i Bestumkilen til et møte for å få oversikt over idrettslagenes interesser. Ullern Seilforening var representert på møtet. Se  Referat fra interessemøte Bestumkilen, Oslo idrettskrets 09.11.2011. Det fremkom på møtet at tre tennsiklubber (Ullern, Bygdø og Oslo tennisklubb) ønsker å anlegge en tennishall med 8 baner og Oslo Ryttersportklubb en ridehall og paddocker på Karenslyst båtopplag sitt areal. De har laget et prospekt som dekker hele området. I tillegg arbeider Oslo Kajakklubb fortsatt for å forlenge den nå regulerte robanen ytterligere 50 meter inn over Karenslyst. Vannidrettene var enige om at Bestumkilen og landområdene rundt må prioriteres for vannidretter. I tillegg har Ullern bydel laget et mulighetsstudie for Bestumkilen hvor det ikke er plass for båtopplag.