Nils Parnemann vant UllernCupen 2023

41 båter har deltatt i UllernCupen 2023. 16 tirsdagsseilaser er gjennomført hvorav de 8 beste resultatene er tellende for hver båt. Nils Parnemann ledet lenge cupen “all over” med sin H-båt “Nipa”, men seieren ble ikke avgjort før siste seilas i kamp med Stein Thorstensen. Siv Christensen vant siste seilas og seilte inn på tredjeplass sammenlagt. Nils Parnemann har vært med i Ullern Seilforening siden den ble stiftet for 35 år siden og har seilt mange båttyper og vunnet i alle. Han er en meget habil seiler og har ligget i toppskiktet i flere år. De tre første plassene ble dermed:

1. Nils Parnemann, H-båt “Nipa”
  2. Stein Thorstensen, H-båt “Rå båt”
  3. Siv Christensen, J/80 “Baby Boop”

Alle disse seiler i den langsomste klassen og listen representerer også plasseringen der.

Marius Andersen og Andreas Abilgaard kjempet om første plassen i klassen for de raskeste båtene og Marius stakk av med seieren. De tre beste båtene i denne klassen ble dermed:

1. Marius Andersen, Farr 30 “Pakalolo II”
  2. Andreas Abilgaard, Elan 310 “Kårstua”
  3. Ove A. Kvalnes, Bavaria 35 “Match”

Se sammenlagt for alle båter i Resultater i år.