UllernCupen starter 9. Mai

UllernCupen 2017 vil bli avviklet hver tirsdager i periodene 9. Mai – 22. Juni og 8. August – 19. September, totalt 14 seilaser hvorav de 8 beste er tellende for hver båt. Starten går kl 18:00 og 18:10 avhengeig av NOR-rating tall.

Nytt av året er at delingstallet i NOR-rating mellom små og store båter er endret. De som har NOR-rating hovedtall 0,9500 eller mindre starter i første starten kl. 18:00, men resten starter kl. 18:10. Tallet er satt slik at om det er de samme båtene i år som deltok i fjor, blir gruppene like store.

Det er også gjort en justering av poengberegningen. Mens poengene tidligere ble beregnet som plassiffer delt med antall fullførte båter, blir det nå delt på antall startende båter. Filosofien er at man får bedre poengsum jo flere man slår og man slår jo også de som ikke kommer i mål. DNF gir 1,0 poeng og DNS og DSQ gir 1,5 poeng som før. Se forøvrig seilingsbestemmelsene.

Vi har tatt i bruk et arrangementssystem for å administrere deltakerne. Påmelding gjør du ved å velge UllenCupen 2017 på arrangementssiden.  Deltakelsen er gratis.

Både medlemmer av Ullern Seilforening og Frognerkilen seilforening kan melde seg på. Er du ikke medlem, meld deg inn i en av disse.

Har du ikke NOR-rating målebrev, kan du bruke ratingen til den raskeste båten av samme type. Søk etter båttype på NOR-ratings hjemmesider eller internasjonalt på ORCs hjemmesider (bruk offhore måletallene. Krever innlogging – gratis registrering).