UllernCup gjennom hele sesongen

Invitasjon til UllernCupen 2016 – start 3. Mai

UllernCupen starter 3. Mai og det er seilaser 14 Tirsdager frem til 20. September. Regattaene er åpen for medlemmer av Ullern Seilforening og Frognerkilen Seilforening.

Nytt av året:

Delingspunktet mellom første og andre start er endret: Båter med NOR-rating 0,9700 eller mindre med spinnaker starter kl. 18:00, resten kl. 18:10.

Dersom startbåten ikke gir lydsignal ved start, starter seilasen likevel på de angitte GPS-tider (18:00 og 18:10).

Båter med start 18.10 skal holde seg 100 meter fra startlinjen i tiden da de små skal starte, nærmere bestemt mellom 17.55 og 18.00.

Ved avkorting skal startbåten, i tillegg til å heise signalflagg S, gi et lydsignal ved første båts passering av mållinjen. Dette fordi flere båter har fortsatt seilasen etter avkorting.

Se mer om seilingsbestemmelsene.

Gå til påmelding.

Deltakerne oppfordres til å bruke RaceQs appen under seilasene, slik at seilasen kan avspilles og analyseres i ettertid.